CONTACTA'NS ARA!
(+376) 803 380Feiners de 9:00 a 17:00

PREGUNTES FREQÜENTS

Consultoria

Com a empresari, és obligatori que faci la prevenció de riscos?

Sí, la llei 34/2008 així ho diu. Pot optar per dues modalitats:

      • L’empresari pot assumir bona part de la feina (entre d’altres condicions, cal tenir el curs de nivell bàsic de 50 hores). Consulta al teu assessor en seguretat per més informació.
      • Contracta una empresa com VIPSA que s’ocupa de tot

Les empreses han de fer un pla d’evacuació o un d'emergència?

Dependrà de la tipologia de negoci o empresa, ja que la llei 34/2008 al seu apartat 20 diu que l’empresari té el deure de garantir l’evacuació dels treballadors.
Quan el local sigui de menys de 100 m2, tingui una sola porta i no hi hagi una gran càrrega de foc, es podrà fer un pla d’evacuació senzill.
Els locals que no compleixin aquestes característiques hauran de fer un pla d’emergència.
En aquest sentit, VIPSA es líder del mercat andorrà en el sector, havent implantat més de 300 plans d’emergència i mantenint-los cada any.

Les revisions mèdiques són obligatòries pels treballadors i propietaris?

No sempre són obligatòries, ni han de ser cada any. L’empresa de Prevenció de Riscos Laborals us assessorarà en tots i cada un dels casos en particular.
A VIPSA oferim un servei de medicina laboral propi, que permet amplia la cobertura en aquest aspecte.

Que es un Nivell Bàsic?

Segons la llei 34/2008, com a mínim un treballador de cada empresa del país ha d’estar format en aquest curs de 50 hores. Pot ser una formació presencial o semi presencial, depenent de la categoria laboral de l’empresa.
VIPSA us ofereix la possibilitat de fer-lo a través del nostre Departament de Formació.

Què és un E.P.I.?

Es tracta de l’equip de protecció individual que cada empresari ha de lliurà als seus treballadors per a efectuar la tasca per la qual estan contractats.
Els equipaments necessaris els determinarà el tècnic o responsable de Prevenció de Riscos Laborals de cada empresa o l’empresa externa contractada com a Servei de Prevenció Aliè.

Què cal tindre en compte quan contractes un empleat temporal?

Pel que fa a seguretat i salut, els treballadors amb relacions laborals de durada determinada o de temporada i els contractats per empreses de treball temporal han de gaudir del mateix nivell de protecció que la resta de treballadors de l’empresa.

Vigilància i protecció

Què és una alarma contra intrusió?

Es tracta d’un sistema dissuasiu i de protecció que vetlla durant les 24 hores i els 365 dies de l’any per la seguretat de la vivenda i dels seus ocupants.
Tanmateix pot ser un sistema que salvi vides, ja que si està connectat a una central receptora com la de VIPSA, es genera un avís automàticament que permet als vigilants privats anar a comprobar el què està passant ràpidament.

Què és una alarma contra incendis?

És un element indispensable en tot edifici. Es tracta d’un sistema de detecció de fum/calor que ens pot ajudar a salvar vides al evacuar l’edifici en el moment en que la centraleta receptora detecta un incendi, mitjançant detectors instal·lats previament en tot l’immoble.
A VIPSA comptem amb centraletes receptores, sempre a punt i en funcionament durant les 24 hores i els 365 dies de l’any.

Què fa una càmera de seguretat?

Les càmeres de seguretat, bàsicament ens permeten veure una imatge del lloc on estan instal·lades. A través d’un DVR podem enregistrar aquestes imatges i veure-les en cas de robatori, vandalisme… En definitiva, ens permeten saber què ha passat.
VIPSA, a través del departament de sistemes i manteniment, ofereix tot tipus de solucions per mantenir qualsevol espai vigilat gràcies a diferents sistemes de videovigilància que es poden instalar a casa, en un comerç…

Cada quan s'han de revisar els extintors?

Anualment. Sigui quin sigui el tipus de recipient a pressió, cal que passi un manteniment anual on s’avalua el seu estat.
VIPSA compta amb un departament especialitzat en extintors que us ajuda a mantenir al dia els vostres equipaments contra incendis.

Obro un nou comerç / empresa, calen extintors?

Sí, per a fer la sol·licitud i els tràmits del Comú haureu de presentar un contracte d’extintors.
A VIPSA us el proporcionem al moment de col·locar-los i us assessorem sobre els que són necessaris a la vostra empresa.

Vols més informació
sobre els nostres serveis?

Un assessor es comunicarà amb tu personalment.

Descarrega el nostre dossier

Tota la informació que puguis necessitar sobre VIPSA i el nostre mètode treball.